Deze informatie is geplaatst door Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RvO)
Bedrijfscorrespondentie is onderdeel van uw administratie. Onder bedrijfscorrespondentie vallen brieven, e-mails, offertes, brochures, en uw website. Lees hier wat u op uw bedrijfscorrepondentie moet zetten.
U moet bepaalde informatie in uw bedrijfscorrespondentie zetten. Zo weet uw klant met wie hij te maken heeft. Bedrijfscorrespondentie is onderdeel van uw administratie en bestaat uit:
Reclame-uitingen horen niet bij bedrijfscorrespondentie.
U vermeldt altijd uw:
Heeft u een coöperatie, onderlinge waarborgmaatschappij, besloten vennootschap (bv) of naamloze vennootschap (nv)? En is uw handelsnaam anders dan de statutaire naam (de naam in de oprichtingsakte)? Dan zet u ook de hele statutaire naam op uw correspondentie.
Bij een bv of nv vermeldt u ook de statutaire zetel (vestigingsplaats) van de rechtspersoon.
Het is niet verplicht om deze gegevens op uw bedrijfscorrespondentie te zetten. Maar het is wel handig voor uw klanten:
Verkoopt u diensten of producten aan consumenten via internet, telefoon of postorder? Dan gelden er voor u extra regels voor uw bedrijfscorrespondentie. Uw website moet volledige duidelijkheid geven over de identiteit van uw bedrijf. Naast uw handelsnaam en uw KVK-nummer vermeldt u de adresgegevens en het btw-identificatienummer (btw-id) van uw bedrijf. Ook moet u uw klanten informeren over onder andere de prijs, kenmerken van het product, betalingswijze en levering.
Neem contact op met Rijksdienst voor Ondernemend Nederland